Obajśnienia znaków i skrótów
w służbowych rozkładach jazdy pociągów
1. W rubrykach z nazwą posterunku ruchu lub ekspedycyjnego |
||||
p | = | przystanek | ||
pb | = | posterunek bocznicowy | ||
+ | = | wykonywanie manewrów odrzutem zabronione lub ograniczone | ||
M | = | kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza | ||
T | = | trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, a zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożnością ruszenia, stosuje się na pochyleniach miarodajnych powyżej 6 O/OO, lub przy innych okolicznościach zagrażających rozerwaniu pociągu | ||
L | = | sprzęganie i rozprzęganie lokomotywy przy pociągu należy do obowiązków drużyny lokomotywowej | ||
Rd1 | = | zezwoleniem na wjazd pociągu, oprócz podania sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym jest podanie sygnału "Nakaz jazdy" lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie | ||
R1 | = | oznacza posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon, pracujący na kanale oznaczonym cyfrą, znak ten umieszcza się przy nazwie stacji początkowej i końcowej | ||
H | = | przed semaforem wjazdowym danego posterunku ruchu zainstalowane są urządzenia SHP | ||
PP | = | blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego |
2. W rubryce z numerem pociągu |
||||
F | = | Kursuje na oddzielne zarządzenie po uprzednim ogłoszeniu |
3. Przed numerem pociągu |
Skróty nazw pociągów według rodzaju | |||||
Rodzaje pociągów | Trakcja | ||||
parowa | elektryczna | spalinowa | |||
lokomotywy | zespoły trakcyjne |
lokomotywy | zespoy i wagony trakcyjne |
A. Pociągi pasażerskie | |||||
Eurocity V>130 km/godz. | - | ECSE | - | - | - |
Intercity V>130 km/godz. | - | ICSE | - | - | - |
Intercity V<130 km/godz. | - | ICE | - | - | - |
Ekspresowe V>130 km/godz. | - | ESE | - | - | - |
Ekspresowe | E | EE | EJ | ES | EM |
Pospieszne V>130 km/godz. | - | PSE | - | - | - |
Pospieszne | P | PE | PJ | PS | PM |
Pospieszne "autokuszetki" | PA | PAE | - | PAS | - |
Osobowe dalekobieżne (ponad 300 km) | D | DE | DJ | DS | DM |
Osobowe miejscowe (do 300 km) | M | ME | MJ | MS | MM |
Osobowe miejscowe (do 300 km) zestawione z autobusów szynowych | - | - | - | - | MA |
Osobowo-towarowe | O | OE | - | OS | OM |
B. Pociągi towarowe | |||||
Towarowo-osobowe | TO | TOE | - | TOS | TOM |
Przesyłkowo-ekspresowe | TX | TXE | - | TXS | - |
Pospieszne | TP | TPE | - | TPS | - |
Dalekobieżne do przewozu towarów niemasowych | TN | TNE | - | TNS | - |
Dalekobieżne do przewozu towarów masowych | TM | TME | - | TMS | - |
Odcinkowe bezpośrednie | TB | TBE | - | TBS | - |
Zbiorowe | TZ | TZE | - | TZS | - |
Zdawcze w obrębie węzła, bocznicowe | TK | TKE | - | TKS | - |
Zdawcze na linii | TKL | TKLE | - | TKLS | - |
Gospodarcze i robocze | TG | TGE | - | TGS | - |
C. Pociągi służbowe | |||||
Ratunkowe | R | RE | RJ | RS | RM |
Próbne i doświadczalne | C | CE | CJ | CS | CM |
Inspekcyjne | N | NE | NJ | NS | NM |
Pocztowo-bagażowe | SDŁ | SDŁE | - | SDŁS | - |
Próżne składy osobowe przesyłane do i od pociągów kolonijnych, turystycznych i nadzwyczajnych itp. na odległość (ponad 300 km) |
SD | SDE | SDI | SDS | SDM |
Próżne składy osobowe przesyłane do i od pociągów kolonijnych, turystycznych i nadzwyczajnych itp. na odległość (do 300 km) |
SP | SPE | SPJ | SPS | SPM |
Próżne pasażerskie między stacjami węzła | S | SE | SJ | SS | SM |
Próżne składy (autobus szynowy) | - | - | - | - | SA |
Pasażerskie do przewozu pracowników kolejowych | W | WE | WJ | WS | WM |
Pasażerskie do przewozu pracowników kolejowych (autobus szynowy) | - | - | - | - | WA |
D. Pojazdy trakcyjne luzem | L | LE | LJ | LS | LM |
|