Historia strony internetowej
www.kolejnamazurach.jpichola.pl


23 X 2016

Właściwie to przerwa w aktualizacji strony internetowej miała być krótsza - na ostatni rok studiów... I tak niepostrzeżenie minęło prawie 10 lat. W tym czasie zmieniło się praktycznie wszystko - i na opisywanych tutaj liniach kolejowych i w technice tworzenia stron internetowych. Dlatego postanowiłem zostawić stronę w stanie aktualności na 2007 rok i tylko przywrócić funkcjonalności, które przestały działać przy przenosinach na kolejne serwery. W najbliższym czasie nie zmierzam projektu kolejnamazurach.prv.pl (od dziś kolejnamazurach.jpichola.pl) dalej kontynuować, a przynajmniej nie w takiej formie. Co nie znaczy, że zainteresowanie liniami kolejowymi Mazur południowo-zachodnich porzuciłem całkowicie. Materiałów, zdjęć i innych informacji wciąż przybywa. I kiedyś na pewno ujrzą światło dzienne...

26 XI 2007

Następna aktualizacja również głównie zdjęciowa. Przede wszystkim pojawiły się długo oczekiane zdjęcia z przystanku Smolniki i kilka innych za jednym zamachem. Reszta wakacyjnego urobku cierpliwie czeka... No i w między czasie tak zwanym zrobiłem (własnoręcznie) skrypt, który znacznie ułatwi przeglądanie działu aktualności. Pożegnaliśmy się rówież, mam nadzieję raz na zawsze z reklamami (i licznikiem przy okazji też).

14 VIII 2007

I kolejna porcja wakacyjnych zdjęć: z linii Gralewo - Grzybiny, pożegnania pociągów osobowych na odcinku Działdowo - Iłowo i jeszcze kilka "Borów Tucholskich".

25 VII 2007

Tak na szybko dodałem kilka zdjęć hitu tegorocznych wakacji (czyli pospiesznego "Bory Tucholskie", który kursuje zawieszoną linią Działdowo - Brodnica) oraz legendarnego Orient Expresu, który przejechał 15 lipca przez Działdowo i Iławę. Więcej zdjęć wkrótce...

12 V 2007

Tym razem zmiany widoczne od razu po wejściu na stronę, bo postarałem się wrzeszcie o nowe logo. Pojawiły się również długo oczekiwane zdjęcia z Narzymia i jeszcze kilka innych zrobionych w czasie wyjątkowo w tym roku długiego majowego weekendu. Dział "Aktualności" aktualizowany jest na bieżąco.

19 II 2007

Z kolejną aktualizacją pojawił się dział Aktualności, w którym umieszczane będą bieżące informacje z linii kolejowych w regionie. No i wreszcie znalazłem czas, żeby dokończyć długo oczekiwaną linię Nowe Miasto Lubawskie - Lubawa. Przy okazji nowe zdjęcia w galeri i parę innych kosmetycznych poprawek.

30 XI 2006

Zmotywowany przez Błażeja dodałem kilkanaście najświeższych zdjęć do galerii linii Działdowo - Brodnica i Działdowo - Iława. A przy okazji także link do serwisu Mława Wąskotorowa w którym znaleźć można dużo ciekawych informacji na temat całej Mławskiej Kolei Dojazdowej. Serdecznie polecam.

9 XI 2006

Witam ponownie po prawie 3 miesięcznej przerwie spowodowanej tym, że niestety administrator serwera na którym stała strona okazał się być oszustem... Teraz też strona stoi u prywaciarza. Jak długo zobaczymy. Ale wróćmy do przyjemniejszych spraw, czyli kilka nowych zdjęć, nowy opis linii z węzła wielbarskiego z zaprzyjaźnionej strony www.stukot.prv.pl Adama Dąbrowskiego. Kolejne linie wkrótce.

16 VII 2006

Jak obiecałem, wziąłem się za robotę i efektem tego jest kilkanaście nowych zdjęć dodanych do galerii. Praktycznie przy każdej linii jest coś do obejrzenia. Drobna nowość również w dziale historycznym. Prace przy opisie linii Nowe Miasto - Lubawa idą pełną parą.

21 VI 2006

Znowu tylko zmiany techniczne, czyli kolejna przeprowadzka. Mam nadzieję, że nowy serwer się sprawdzi. Obiecuję, że kolejna aktualizacja będzie dotyczyła części merytorycznej. Materiały już są, trzeba to tylko wklepać.

6 III 2006

Po krótkiej przerwie związanej z awarią serwera Krasula Project strona wróciła do internetu. Na razie znowu na darmowych serewerach, a więc cierpliwości...

2 I 2006

Dzięki pomocy Kolegów Bohdana Jędrzejewskiego, Macieja Czapkiewicza i Roberta Szczepaniaka pojawiły się unikatowe zdjęcia pociągów na linii Tama Brodzka - Iława. Wielkie dzięki... Przy okazji uruchomiłem stronę z rozkłdami jazdy na tej linii i dodałem kilka moich zdjęć z Iławy. A po sesji biorę się za linię Nowe Miasto - Lubawa.

26 X 2005

W opisach pojawiła się nowa linia: Brodnica - Iława. Na razie jeszcze z drobnym brakami, ale będą one uzupełnione w najbliższym czasie. Przy okazji drobne uzupełnienie w galerii linii Mława - Iława, znaczy się dodałem zdjęcia z Iłowa i Mławy. Przy okazji parę nowych zdjęć z Radoszk i Tamy Brodzkiej.

4 IX 2005

Po dłuższym czasie na stronie pojawił się wreszcie opis linii Turza Wielka - Samborowo. Brakuje co prawda jeszcze kilku rzeczy w galerii zdjęć, ale obiecuję to szybko uzupełnić.

24 VIII 2005

Tym razem pierwsza generalna zmiana to poprawa jakości zdjęć, która pozostwiała dotychczas wiele do życzenia. Podmieniłem również pozostałe zdjęcia w galerii linii Mława - Iława. Pojawiło się również kilka nowości w galeriach pozostałych linii.

17 V 2005

Wreszcie zmobilizowałem się i dodałem nową galerię zdjęć linii Mława - Iława, co prawda jeszcze z drobnymi brakami, ale zawsze. Przy okazji przybyło także kilka zdjęć w galerii linii Działdowo - Brodnica.

31 III 2005

Po długiej przerwie pojawiło się kilka szczegółów rozsianych po różnych zakamarkach strony. Dosyć istotne zminy w opisie stacji Działdowo. Dodałem także kilka linków do strony poświęconej linii Jabłonowo Pom. - Prabuty oraz kolei cukrowni Ostrowite, a także do serwisu "Bocznica MTS", za pośrednictwem którego można poprowadzić wirtualny pociąg na trasie Działdowo - Brodnica.

31 X 2004

Przeprowadzka do elitarnego grona - na serwer bezpłatnych kont dla Miłośników Kolei "Krasula Project". Przy okazji dodałem kilka nowych zdjęć z linii Działdowo - Brodnica oraz szczegóły planowanej modernizacji magistrali E65.

19 IX 2004

Nastąpiła praktycznie całkowita przebudowa działu historycznego. Pojawiło się w nim także sporo nowych informacji. Linie Działdowo - Brodnica i Gralewo - Grzybiny wreszcie doczekały się nowych galerii zdjęć.

4 VIII 2004

Udało mi się dotrzeć do "Warunków techniczno-ruchowych linii", stąd praktycznie całkowita przebudowa opisów technicznych. Zmieniłem również koncepcję dotyczącą rozkładów jazdy: dotychczas były to przedruki, obecnie rozkład wszystkich pociągów kursujących na danej trasie. Pojawiły sie również tabele z rozkładami z 1927 roku.

6 VI 2004

Na swoje pierwsze urodziny strona otrzymała nowy image i łatwiejszy do zapamiętania adres. Pojawiło się także sporo nowych informacji w praktycznie wszystkich zakamarkach strony oraz nowe rozkłady jazdy pociągów. W przygotowaniu nowe galerie zdjęć.

17 II 2004

Po baaardzo długiej przerwie na stronie oprócz kilkunastu szczegółów w tekście, pojawiły się kolejne stare zdjęcia w działach historycznych poszczególnych linii i kolejne tablice z rozkładami jazdy. Dodałem też strony z biletami kartonowymi.

14 X 2003

Dodałem rubrykę z podziękowaniami i kilka zdjęć do galerii linii Działdowo - Brodnica.

30 IX 2003

Strona zdobyła pierwsze miejsce w powiatowym konkursie "W XXI wiek z twoją stroną www".

31 VIII 2003

Na stronie pojawił się opis linii Mława - Iława i bocznicy Gralewo - Grzybiny (tej ostatniej jeszcze z drobnymi brakami) oraz strona z datami uruchomień i historią likwidacji połączeń kolejowych na omawianym terenie.

23 VII 2003

W galerii linii Działdowo - Brodnica pojawiły się nowe zdjęcia. Dokonałem również kosmetycznych poprawek w "historii" tej linii.

6 VI 2003

Po kilku miesiącach robienia zdjęć, gromadzenia materiałów i wklepywania tego do komputera stronę można wreszcie zobaczyć w sieci. Niestety na razie działa tylko historyczny opis kolei w Prusach Wschodnich i opis linii Działdowo - Brodnica.

2 II 2003

Ruszyły prace przy budowie strony. Aktualny wygląd uzyskała ona jednak dopiero dwa miesiące później.

23 IX 2002

Na wieść o planowanym zamknięciu linii Działdowo - Brodnica zacząłem robić zdjęcia pociągów w różnych ciekawych i charakterystycznych punktach tej trasy, żeby potem pokazać wnukom, że tu też kiedyś jeździł pociąg. Pomysł zrobienia strony internetowej o tej (potem dopiero innych liniach) pojawił się sporo później.