Historia strony internetowej
www.kolejnamazurach.jpichola.pl
Właściwie to przerwa w aktualizacji strony internetowej miała być krótsza - na ostatni rok studiów... I tak niepostrzeżenie minęło prawie 10 lat. W tym czasie zmieniło się praktycznie wszystko - i na opisywanych tutaj liniach kolejowych i w technice tworzenia stron internetowych. Dlatego postanowiłem zostawić stronę w stanie aktualności na 2007 rok i tylko przywrócić funkcjonalności, które przestały działać przy przenosinach na kolejne serwery. W najbliższym czasie nie zmierzam projektu kolejnamazurach.prv.pl (od dziś kolejnamazurach.jpichola.pl) dalej kontynuować, a przynajmniej nie w takiej formie. Co nie znaczy, że zainteresowanie liniami kolejowymi Mazur południowo-zachodnich porzuciłem całkowicie. Materiałów, zdjęć i innych informacji wciąż przybywa. I kiedyś na pewno ujrzą światło dzienne... | |
Następna aktualizacja również głównie zdjęciowa. Przede wszystkim pojawiły się długo oczekiane zdjęcia z przystanku Smolniki i kilka innych za jednym zamachem. Reszta wakacyjnego urobku cierpliwie czeka... No i w między czasie tak zwanym zrobiłem (własnoręcznie) skrypt, który znacznie ułatwi przeglądanie działu aktualności. Pożegnaliśmy się rówież, mam nadzieję raz na zawsze z reklamami (i licznikiem przy okazji też). | |
I kolejna porcja wakacyjnych zdjęć: z linii Gralewo - Grzybiny, pożegnania pociągów osobowych na odcinku Działdowo - Iłowo i jeszcze kilka "Borów Tucholskich". | |
Tak na szybko dodałem kilka zdjęć hitu tegorocznych wakacji (czyli pospiesznego "Bory Tucholskie", który kursuje zawieszoną linią Działdowo - Brodnica) oraz legendarnego Orient Expresu, który przejechał 15 lipca przez Działdowo i Iławę. Więcej zdjęć wkrótce... | |
Tym razem zmiany widoczne od razu po wejściu na stronę, bo postarałem się wrzeszcie o nowe logo. Pojawiły się również długo oczekiwane zdjęcia z Narzymia i jeszcze kilka innych zrobionych w czasie wyjątkowo w tym roku długiego majowego weekendu. Dział "Aktualności" aktualizowany jest na bieżąco. | |
Z kolejną aktualizacją pojawił się dział Aktualności, w którym umieszczane będą bieżące informacje z linii kolejowych w regionie. No i wreszcie znalazłem czas, żeby dokończyć długo oczekiwaną linię Nowe Miasto Lubawskie - Lubawa. Przy okazji nowe zdjęcia w galeri i parę innych kosmetycznych poprawek. | |
Zmotywowany przez Błażeja dodałem kilkanaście najświeższych zdjęć do galerii linii Działdowo - Brodnica i Działdowo - Iława. A przy okazji także link do serwisu Mława Wąskotorowa w którym znaleźć można dużo ciekawych informacji na temat całej Mławskiej Kolei Dojazdowej. Serdecznie polecam. | |
Witam ponownie po prawie 3 miesięcznej przerwie spowodowanej tym, że niestety administrator serwera na którym stała strona okazał się być oszustem... Teraz też strona stoi u prywaciarza. Jak długo zobaczymy. Ale wróćmy do przyjemniejszych spraw, czyli kilka nowych zdjęć, nowy opis linii z węzła wielbarskiego z zaprzyjaźnionej strony www.stukot.prv.pl Adama Dąbrowskiego. Kolejne linie wkrótce. | |
Jak obiecałem, wziąłem się za robotę i efektem tego jest kilkanaście nowych zdjęć dodanych do galerii. Praktycznie przy każdej linii jest coś do obejrzenia. Drobna nowość również w dziale historycznym. Prace przy opisie linii Nowe Miasto - Lubawa idą pełną parą. | |
Znowu tylko zmiany techniczne, czyli kolejna przeprowadzka. Mam nadzieję, że nowy serwer się sprawdzi. Obiecuję, że kolejna aktualizacja będzie dotyczyła części merytorycznej. Materiały już są, trzeba to tylko wklepać. | |
Po krótkiej przerwie związanej z awarią serwera Krasula Project strona wróciła do internetu. Na razie znowu na darmowych serewerach, a więc cierpliwości... | |
Dzięki pomocy Kolegów Bohdana Jędrzejewskiego, Macieja Czapkiewicza i Roberta Szczepaniaka pojawiły się unikatowe zdjęcia pociągów na linii Tama Brodzka - Iława. Wielkie dzięki... Przy okazji uruchomiłem stronę z rozkłdami jazdy na tej linii i dodałem kilka moich zdjęć z Iławy. A po sesji biorę się za linię Nowe Miasto - Lubawa. | |
W opisach pojawiła się nowa linia: Brodnica - Iława. Na razie jeszcze z drobnym brakami, ale będą one uzupełnione w najbliższym czasie. Przy okazji drobne uzupełnienie w galerii linii Mława - Iława, znaczy się dodałem zdjęcia z Iłowa i Mławy. Przy okazji parę nowych zdjęć z Radoszk i Tamy Brodzkiej. | |
Po dłuższym czasie na stronie pojawił się wreszcie opis linii Turza Wielka - Samborowo. Brakuje co prawda jeszcze kilku rzeczy w galerii zdjęć, ale obiecuję to szybko uzupełnić. | |
Tym razem pierwsza generalna zmiana to poprawa jakości zdjęć, która pozostwiała dotychczas wiele do życzenia. Podmieniłem również pozostałe zdjęcia w galerii linii Mława - Iława. Pojawiło się również kilka nowości w galeriach pozostałych linii. | |
Wreszcie zmobilizowałem się i dodałem nową galerię zdjęć linii Mława - Iława, co prawda jeszcze z drobnymi brakami, ale zawsze. Przy okazji przybyło także kilka zdjęć w galerii linii Działdowo - Brodnica. | |
Po długiej przerwie pojawiło się kilka szczegółów rozsianych po różnych zakamarkach strony. Dosyć istotne zminy w opisie stacji Działdowo. Dodałem także kilka linków do strony poświęconej linii Jabłonowo Pom. - Prabuty oraz kolei cukrowni Ostrowite, a także do serwisu "Bocznica MTS", za pośrednictwem którego można poprowadzić wirtualny pociąg na trasie Działdowo - Brodnica. | |
Przeprowadzka do elitarnego grona - na serwer bezpłatnych kont dla Miłośników Kolei "Krasula Project". Przy okazji dodałem kilka nowych zdjęć z linii Działdowo - Brodnica oraz szczegóły planowanej modernizacji magistrali E65. | |
Nastąpiła praktycznie całkowita przebudowa działu historycznego. Pojawiło się w nim także sporo nowych informacji. Linie Działdowo - Brodnica i Gralewo - Grzybiny wreszcie doczekały się nowych galerii zdjęć. | |
Udało mi się dotrzeć do "Warunków techniczno-ruchowych linii", stąd praktycznie całkowita przebudowa opisów technicznych. Zmieniłem również koncepcję dotyczącą rozkładów jazdy: dotychczas były to przedruki, obecnie rozkład wszystkich pociągów kursujących na danej trasie. Pojawiły sie również tabele z rozkładami z 1927 roku. | |
Na swoje pierwsze urodziny strona otrzymała nowy image i łatwiejszy do zapamiętania adres. Pojawiło się także sporo nowych informacji w praktycznie wszystkich zakamarkach strony oraz nowe rozkłady jazdy pociągów. W przygotowaniu nowe galerie zdjęć. | |
Po baaardzo długiej przerwie na stronie oprócz kilkunastu szczegółów w tekście, pojawiły się kolejne stare zdjęcia w działach historycznych poszczególnych linii i kolejne tablice z rozkładami jazdy. Dodałem też strony z biletami kartonowymi. | |
Dodałem rubrykę z podziękowaniami i kilka zdjęć do galerii linii Działdowo - Brodnica. | |
Strona zdobyła pierwsze miejsce w powiatowym konkursie "W XXI wiek z twoją stroną www". | |
Na stronie pojawił się opis linii Mława - Iława i bocznicy Gralewo - Grzybiny (tej ostatniej jeszcze z drobnymi brakami) oraz strona z datami uruchomień i historią likwidacji połączeń kolejowych na omawianym terenie. | |
W galerii linii Działdowo - Brodnica pojawiły się nowe zdjęcia. Dokonałem również kosmetycznych poprawek w "historii" tej linii. | |
Po kilku miesiącach robienia zdjęć, gromadzenia materiałów i wklepywania tego do komputera stronę można wreszcie zobaczyć w sieci. Niestety na razie działa tylko historyczny opis kolei w Prusach Wschodnich i opis linii Działdowo - Brodnica. | |
Ruszyły prace przy budowie strony. Aktualny wygląd uzyskała ona jednak dopiero dwa miesiące później. | |
Na wieść o planowanym zamknięciu linii Działdowo - Brodnica zacząłem robić zdjęcia pociągów w różnych ciekawych i charakterystycznych punktach tej trasy, żeby potem pokazać wnukom, że tu też kiedyś jeździł pociąg. Pomysł zrobienia strony internetowej o tej (potem dopiero innych liniach) pojawił się sporo później. |